Αυτό το γνωρίζατε;
Το ελληνικό γιαούρτι "φλερτάρουν" Coca Cola και Pepsico
«Χρυσές» business κάνουν στο εξωτερικό οι εταιρείες που επενδύουν στο ελληνικό γιαούρτι. Μία τέτοια, η Chobani, έχει γίνει πολύφερνη νύφη στην οποία ενδιαφέρονται να επενδύσουν Coca Cola και Pepsico, καθώς διαβλέπουν στο γιαούρτι ελληνικού τύπου μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία, αλλά και έναν καλό τρόπο να βελτιώσουν το προφίλ τους και να ανοιχτούν σε νέες Αγορές.
Σύμβουλος της όλης διαδικασίας έχει αναλάβει η Goldman Sachs, ενώ όπως αναφέρει το CNBC κι άλλες εταιρείες από τον τομέα τροφίμων και όχι μόνο, ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε επένδυση.
Μια τέτοια συμφωνία θα δώσει στην Chobani αξία μέχρι και τρία δισ. δολάρια, περιλαμβανομένου του χρέους της, όπως αναφέρει το Reuters. Επίσης, η εταιρεία private equity TPG, η οποία είχε επενδύσει πέρυσι στην Chobani και έκτοτε είχε αναλάβει ενεργό ρόλο στη λειτουργία της εταιρείας, θα μπορούσε να δει εξαγορά του μεριδίου της σε περίπτωση μιας τέτοιας νέας επένδυσης.
Η Chobani θα συνεχίσει να διευθύνεται από τον ιδρυτή και CEO της, Hamdi Ulukaya, ο οποίος αυτή τη στιγμή αναζητά στρατηγικό επενδυτή ώστε να μπορέσει να εξαπλωθεί σε ό,τι αφορά την εφοδιαστική της αλυσίδα, τη διανομή, τη μεταποιητική της βάση και το γεωγραφικό της αποτύπωμα, αλλά και να μπει σε νέες αγορές προϊόντων.
Σύμφωνα με το Reuters, οι διαπραγματεύσεις που λαμβάνουν χώρα αντανακλούν την προσπάθεια των δύο κολοσσών να διαφοροποιηθούν από τον τομέα των ανθρακούχων ποτών, ο οποίος εμφανίζει αργούς ρυθμούς ανάπτυξης, στην αμερικανική αγορά του υγιούς τρόπου ζωής που αναπτύσσεται ραγδαία.
Σημειώνεται ότι η Chobani έχει ρίξει στην αγορά μια σειρά επιτυχημένων νέων προϊόντων, όπως το Flip, έχει θετική ανάπτυξη EBITDA εδώ και πάνω από έναν χρόνο- αύξηση κατά 200 εκατ. από το 2014 και κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας που προκλήθηκε από το κλείσιμο ενός εργοστασίου της που στοίχισε 450 εκατ. δολ. στο Άινταχο των ΗΠΑ το 2012. Το προϊόν Flip – γιαούρτι που σερβίρεται με ξηρά συστατικά σε ξεχωριστή συσκευασία – αποδείχθηκε ο παράγοντας που έδωσε νέα ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας που άρχισε τη δραστηριότητά της το 2007 κι έγινε πασίγνωστη χάρη στο παχύρρευστο, κρεμώδες γιαούρτι της.
Το διαβάσαμε στο: tro-ma-ktiko.gr