Φυτά
Χυμός της τομάτας, ενάντια στην οστεοπόρωση
Γνωρίζετε ότι την οστεοπόρωση, o χυμός της τομάτας μπορεί να την κρατήσει μακριά μας;
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά ζήτησε από εξήντα γυναίκες που είχαν περάσει την εμμηνόπαυση -μεταξύ πενήντα και εξήντα ετών -να αποκόψουν όλα τα προϊόντα ντομάτας από την διατροφή τους για ένα μήνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση στο αίμα των Ν-τελοπεπτιδίων τα οποία είναι προϊόντα αποδήμησης του κολλαγόνου τύπου Ι σε περιοχές που συνδέονται οι διασταυρούμενοι δεσμοί. Στη συνέχεια και για τέσσερις μήνες οι γυναίκες αυτές έλαβαν μιά ημερήσια δόση χυμού ντομάτας υπολογισμένη να περιέχει περίπου 35gr λυκοπένιο.
Το λυκοπένιο ως γνωστόν είναι μιά ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που περιέχεται στις τομάτες, στα παράγωγά της, στο ροζ γκρέιφρουτ, στην παπάγια και στο καρπούζι. Το αποτέλεσμα λοιπόν της έρευνας έδειξε ότι: στο αίμα των γυναικών που έλαβαν την ενισχυμένη δόση χυμού ντομάτας ήταν σημαντική η πτώση των Ν-τελοπεπτιδίων κάτι το οποίο δεν συνέβη σε γυναίκες που έλαβαν εικονικό σκεύασμα λυκοπένιου σε κάψουλες.
Η παραπάνω έρευνα οδήγησε τους επιστήμονες να επισημάνουν ότι:
δύο με τρία ποτήρια χυμού ντομάτας την ημέρα ενισχύει τα οστά, έχει την δύναμη να προφυλάξει τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση από την οστεοπόρωση.....και σε άτομα που ήδη πάσχουν από οστεοπόρωση να αντιστρέψει τις επιπτώσεις της. Έτσι λοιπόν η τομάτα η οποία για πάρα πολλούς από μας είναι το αγαπημένο μας λαχανικό και παράλληλα ένα από τα βασικότερα συστατικά της κουζίνας μας με κυρίαρχη την χωριάτικη σαλάτα εμπεριέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά με πρωτοστατούν το λυκοπένιο το οποίο είναι αυτό που της δίνει το έντονο κόκκινο χρώμα της.....
Κόκκινες τομάτες λοιπόν και τον χυμό τους, για να κρατήσουμε υγιή τα οστά μας και μακριά μας την οστεοπόρωση.
Πηγή:www.proionta-tis-fisis.info